2021. január 3., vasárnap

Dream High

 Dream High




Úgy döntöttem, hogy teszek egy kis kitérőt a filmek világába, mert pont 10 éve, 2011. jan.3-án debütált az egyik kedvenc koreai sorozatom, a Dream High, amiről az évértékelőmben is megemlékeztem. Kim Soo-hyun filmográfiáját böngészve akadtam rá erre az énekes-táncos produkcióra, és sokkal többet kaptam tőle, mint elsőre gondoltam. Hihetetlenül szenvedélyes sorozat, de nem romantikus értelemben, hanem azért, mert a kitartásról, a küzdésről, a barátság és a szerelem jellemformáló erejéről szól. Megható és elgondolkodtató. 

Egy híres művészeti iskolában játszódik, ahol Korea jövendő popsztár nemzedékét képzik. Hat különleges diák (három közülük nagyon menő, a másik három viszont lenézett és kitaszított), valamint a tanáraik életét kíséri végig. A szereplők óriási fejlődésen mennek keresztül, és az egésznek van egy nagyon pozitív kisugárzása, ami sokáig elkíséri a nézőt. Velem legalábbis ez történt. Pont azt az üzenetet közvetítette elemi erővel, amire szükségem volt: ha van egy álmom, és keményen küzdök érte, sikerülni fog megvalósítani, minden nehézség ellenére. Tudom, hogy ez így sablonosan hangzik, de maga a történet nem volt az. Sok fordulat nagyon váratlanul ért, és a romantikus szál sem kiszámítható, az a ritka fajta, ahol a szerelmi háromszögben mindkét srácot nagyon szimpatikusnak találtam (pont úgy, mint Cassandra Clare Pokoli szerkezetek trilógiájában). Ráadásul a feloldása is tetszett, mert a legvégén mindenki megtalálta a hozzá illő párt. Szerintem a fiatal színészek lenyűgöző alakítást nyújtottak, noha a  forgatási körülmények biztos nem voltak tökéletesek, több benti jelenetben (pl.:iskola, lakás) látszott a leheletük. A lezárása megható, mégsem éreztem tökéletesnek. Annyit gondolkodtam rajta, hogy még az álmaiba is beszivárgott, ahol kerekítettem neki egy teljesen boldog véget. 

A dalai fantasztikusak, azóta is szívesen hallgatom őket. Legkedvesebb számomra  a Dreaming. Kedvenc mellékszereplőm Kang tanár úr (Um Ki-joon ), aki szívét-lelkét adta a diákjaiért. A világnak nagy szüksége volna ilyen lelkes és elhivatott pedagógusokra! 

Elérhető a Netflix műsorán és magyar felirattal a Sorozatbarát oldalon.  
Epizódok száma:16

Főszereplők: Jang Woo-young, Bae Suzy, Ok Taec-yeon, Ham Eun-jung, IU, Kim Soo-hyun


Intro: 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése