2021. január 16., szombat

Do Do Sol Sol La La Sol (Dó dó szó szó lá lá szó)

 

 Do Do Sol Sol La La Sol (Dó dó szó szó lá lá szó)



Dél-koreai televíziós sorozat (2020) 
Epizódok száma:16 
Műfaj: romantikus, zenés, vígjáték 
Főszereplők: Go A-ra, Lee Jae-wook, Kim Ju-hun

A Hull a pelyhes c. dal első szolmizációs hangjegyeiről kapta a címét ez a kedves sorozat. Kellemes kikapcsolódást keresve kezdtem bele, és tökéletesen megfelelt az elvárásaimnak, sőt, többet is nyújtott. Az első részeknél még nem sejtettem, hogy ennyire megszeretem, de fokozatosan a bűvkörébe vont.

A főszereplő egy friss diplomás zongorista lány, Gu Ra-ra, aki egy tragédia következtében elveszíti mindenét, és hirtelen az utcára kerül. Szerencsére egy titokzatos fiatalember, Jun felkarolja, és segíti a szállás- és munkaprobléma megoldásában. A két fiatal látszólag tűz és víz: a lány elvarázsolt művészlélek, aki a felhők fölött jár, vidám és szeretetreméltó, a fiú inkább komor, zárkózott, de segítőkész és gyakorlatias.

(A lányt az általam a Hwarangból ismert Go A-ra alakítja, aki tündéri volt ebben a szerepben, a fiút pedig egy számomra ismeretlen ifjú színész,  Lee Jae-wook. Helyesek voltak együtt, hitelesnek éreztem a játékukat, és meglepetést okozott, amit a rutinos rajongók eleve tudni fognak velük kapcsolatban. Spoiler! A lány pár évvel idősebb, és ennek a sorozatban is szerepe lesz. Spoiler vége!)  

A sorozat azt mutatja be, hogyan illeszkedik be a lány az új környezetébe, miként épül barátság közte és a kisváros lakói között, illetve hogyan fejlődik szerelemmé a kapcsolata a megmentőjével, akinek a múltja ködbe vész. A srác látszólag csak tengődik az életben, alkalmi munkákból tartva el magát és Ra-rát. Végig izgalomban tartja a nézőt, hogy ki valójában Jun, és miért segíti önzetlenül a lányt az első pillatattól kezdve. Ha ennyi rejtély nem lenne elég, van itt még egy titkos rajongó is, aki álnév alatt a közösségi médián keresztül nyújt lelki és anyagi támogatást a zongorista lánynak. Az ő kiléte szintén sokáig kérdéses marad.

A sorozat elején rengeteget nevettem, valóban illett rá a vígjáték besorolás, de a második fele bővelkedett drámai és megindító fordulatokban. Néha teljesen elérzékenyültem rajta, elkelt a zsebkendő.



Ahogy a cím előre vetíti, gyönyörű dallamok csendülnek fel, és azon kaptam magam, hogy mióta befejeztem, a klasszikus zenét is szívesen hallgatom a YouTube-on. Koreai ételeket még nem készítettem, de a szereplők előszeretettel főztek, lépten-nyomon ínycsiklandó koreai fogások kerültek a képernyőre. Talán egyszer majd én is kipróbálom valamelyiket.

A cukiság faktort egy aranyos gyerekszínész és egy édes kiskutya növelte.  Az izgalom fokozására szőttek bele egy thriller szálat, de szerencsére nem volt hangsúlyos. Kedvenc mellékszereplőm az idős Kim úr (Lee Soon-jae).

A lezárás boldog, viszont kicsit meredek, erőltetetten tette fel az i-re a pontot. Szerintem az alkotók arra törekedtek, hogy minden szempontból nagyot üssön, de úgy érzem, hogy a kevesebb több lehetett volna.

Összességében nagyszerű sorozat, sok szép élményt nyújtott. Romantikus lelkű és kikapcsolódásra vágyó nézőknek biztosan tetszeni fog. Azoknak is jó szívvel ajánlom, akik még sosem láttak előtte dél-koreai sorozatot. Tökéletes bevezető lehet a doramák világába. 

A sorozat a Netflixen elérhető magyar felirattal.

Trailer:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése