2019. június 18., kedd

Könyvhét 2019


Könyvhét 2019





 Könyvhéten jártam! Végre sikerült egyszer Pestre is eljutnom e jeles esemény alkalmából! A tavaszi könyvfesztivált évek óta lelkesen látogatom, de a könyvhét eddig valamilyen okból mindig kimaradt. Sokan vigasztaltak, hogy a jobbik alkalomban volt részem, mert a nyári záporok rendre eláztatják a könyvhetet, de azért sajgott a szívem érte.

 Most ígéretet tettem Rácz-Stefán Tibornak, hogy szombatra viszem a jó időt, talán egy kicsit túl sok is lett belőle. A hőség ellenére öröm volt végignézni a Duna-korzó könyves forgatagán, felfedezni az  ismerős arcokat, beszélgetni, vásárolni, dedikáltatni.




 Dél körül érkeztem, és alighogy körbenézem, összefutottam Novák Vicával és Rácz-Stefán Tiborral. Megtudtam, hogy Novák Vica a mesekönyvek után most YA regény írásán dolgozik, de ha jól emlékszem, erről a Vörös Pöttyös Könyvek csoportban tartott tematikus hetének keretében olvastam is. Kíváncsian várom, hogyan alakul a dolog!


Novák Vica és Rácz-Stefán Tibor


 Tibivel tavasszal sikerült dedikáltatnom a könnyekig megható és felemelő Élni akarok! c. könyvét, és akkor is beszélgettünk egy kicsit, de most több időt tudtunk szentelni rá, ami nagyon jólesett. Hálás vagyok, hogy megmentett a hőgutától és a forróságban mutatott egy szuper fagyizót, ahol le tudtunk ülni, és többek közt kitárgyaltuk a Trónok harca befejező évadát (különböző alternatív befejezésekkel) és a Shadowhunters sorozatot. Kedves volt tőle, hogy rákérdezett, kihevertem-e már a GoT finálé okozta traumát! Hát igen, megviselt a dolog, akkoriban írtam is erről a blogon: https://diohejbanblog.blogspot.com/2019/05/bran-es-sansa-levele-havas-jon-szamara.html 
Mára már elcsitult bennem az érzelmi vihar, és megnyugtathatok mindenkit, hogy a Stark kulcstartóm sem végezte a kukában. XD Tervezek még egy visszatekintő-lezáró bejegyzést, remélem, hogy hamarosan sort tudok keríteni rá! A fagyizót pedig figyelmetekbe ajánlom, ha arra jártok, ezt a jégkrém tekercset ne hagyjátok ki, friss gyümölcsből készítik, és eszméletlenül finom!




 Ezután Ecsédi Orsolya és Kántor Kata dedikálása következett. Végre találkozhattam Nózival, a híres nyomozókutyával, akinek izgalmas kalandjairól már két tematikus hetet is tartottunk! Rendkívül édes élőben is! Kántor Katának most jelent meg az ötödik mesekönyve a Nózi nyomoz sorozatban, szívből ajánlom kicsiknek és nagyoknak egyaránt!


Nózi


 Ecsédi Orsolya mesekönyvét eddig nem ismertem, de az írónő kedvessége már a Könyvfesztiválon nagyon megnyerő volt, ezért most örömmel vásároltam meg a Banyavész c. kötetét, és hazafelé a vonaton már jókat derültem a meséket utáló három jó barát és a boszorka irodalomtanáruk csatáján. Tényleg nagyon kreatív és szórakozva tanító könyv! Ezentúl én is fogok felfelé fotózni, és mindent megteszek, hogy ő is kapjon nálunk tematikus hetet. :)


Kántor Katával és Ecsédi Orsolyával (Fotó: Rácz-Stefán Tibor)


  A dedikálás után Cselenyák Imre könyvbemutatójára igyekeztem. Nagyon szeretem történelmi műveit, lenyűgöz, ahogy régmúlt korok embereit képes megeleveníteni, az Arany János életrajzi regénye pedig egyszerűen csodálatos! Nem száraz tanulmány, hanem szépelbeszélés, ami közel hozza az olvasóhoz a költőóriást, mintha a barátja lenne. Óriási öröm, hogy most megjelent a második része is! Fekete és fehér borítós kötetek egymás mellett, jelképezve a fiatal és őszbe forduló Aranyt. Ha szeretnétek megismerni a nagyszerű költőt emberközelből, mindenképpen ajánlom, lebilincselő olvasmány! A beszélgetés végén azt is megtudtuk, hogy az író újabb életrajzi regénnyel készül, ezúttal Tinódi Lantos Sebestyén nyomába szegődött. Sajnos a két órával később kezdődő dedikálásra már nem tudtam maradni, de majd legközelebb bepótoljuk! 


Cselenyák Imrével Róbert Katalin beszélget


 Az utolsó fix programom Szélesi Sándor dedikálása volt. Kincsem c. regénye tavalyi évem egyik legkiemelkedőbb olvasmánya. Tetszett a film is, de a regény minden tekintetben túltesz rajta, hihetetlenül gyönyörű a stílusa, ráadásul a filmmel ellentétben a valóságon alapul. Rettentően várom a folytatást, amelyben már nem Blaskovich Ernő, hanem Festetics Tasziló viszi majd a főszerepet. Meg is tréfáltam a szerzőt, hogy csak erről jöttem érdeklődni a Galaktika standjához, és ő lelkesen mesélt arról, miként áll a történet, de azért láttam, hogy örült, amikor végül előkaptam a hátam mögül Az ellopott troll c. könyvét dedikáltatni. Erről a könyvéről mindössze annyit tudok, hogy népmesei elemekre épülő mágikus krimi, de ha ő írta, biztosan nem lehet rossz!


Szélesi Sándor dedikál. A fotót köszönöm Vancsó Évának! 


 Ezután már kapkodnom kellett magam, mert a könyves listámról még hiányzott pár kötet, az időm viszont a végéhez közeledett. A múltkor nagyon megtetszett egy fantasy sorozat Dream válogatásból (Sárkányok gyermeke-trilógia), így ismét bizalmat szavaztam egy időutazós történetüknek, valamint a nyárra való tekintettel egy könnyű romantikust is választottam az Álomgyár kínálatából, de ezt végül molyos cserével sikerült beszereznem. Ó, a KMK-s kiadások közül még nem is említettem, hogy Jessica Sorensentől a Violet&Luke-ot mennyire vártam! Kevés Rubin pöttyöst szeretek annyira, mint a Callie&Kayden-sorozatot, 5 év után igazán ideje volt a folytatás magyar megjelenésének! Egyelőre még mindig alig hiszem el, hogy a kezemben tarthatom, nem is fogom azonnal elkezdeni, tartogatom, mint a jó bort. (Igen, tudom, meg kellett volna venni angolul, de mindig volt valami más, a lényeg, hogy most már itt van!)     


                  

 Ezzel szűkre szabott időm lejárt, de indulás előtt még felfrissítettem magam egy jeges limonádéval a Starbucksban. Hova máshova mehetne egy Trónok harca rajongó, nem igaz? XD A kávéházban egyébként a Árnyvadász-pólómat dicsérte meg egy kedves lány. :) 


Bessenyei Gábor dedikál, köszönet neki a fotóért! 


 Végezetül még egy fontos dolog. Eszes Ritával és Bessenyei Gáborral most csak futólag találkoztam, de nagy örömmel jelentem be, hogy jövő héten Gábor új regényének tartunk majd tematikus hetet!  Az első csók és egyéb démonok c. könyve rendkívül érdekes és izgalmas, admintársaimmal szeretettel várunk rá minden érdeklődőt a Könyvmolyképző Kiadó rajongói csoportjaiban! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése