2021. március 22., hétfő

Space Sweepers (Az űrsepregetők)

 

Space Sweepers  (Az űrsepregetők)



Dél-koreai sci-fi film, űropera

Bemutató: 2021. február 5. (Eredetileg 2020-ban került volna bemutatásra a koreai mozikban, de a pandémia miatt végül a Netflixen debütált.)

Játékidő: 136 perc

Főszereplők: Song Joong Ki, Kim Tae Ri, Jin Seon Kyu, Yoo Hae Jin, Park Ye Rin

Elöljáróban:

Régen láttam sci-fit, ezért ez most határozottan jólesett a lelkemnek! Minden előzetes ismeret nélkül, csupán Song Joon Ki nevére keresve kattintottam rá, és azonnal magával ragadott. A látványvilága lenyűgöző, a történet pedig izgalmas és megható. Kifejezetten zokon vettem, amikor rájöttem, hogy nem egy 16 részes sorozatba kezdtem bele, mindössze 136 percet kaphatok belőle. A főhősök tökéletesen elvarázsoltak, szívesen időztem volna még velük!

A történetről:

2092-ben járunk, és a Föld szennyezettsége eddigre olyan szintet ölt, ami ellehetetleníti az emberek életét. Az utcákon csak gázálarcban lehet közlekedni, elképesztő a nyomor, a tiszta élelem aranyat ér. A kilátástalan helyzetből kiutat az UTS vállalat által létrehozott gyönyörű űrkolónia nyújt. A dolog szépséghibája, hogy ebbe az édenkertbe csak a lakosság 1%-a juthat el, az UTS mindenható elnökének szigorú válogatása alapján. A többiekre lassú pusztulás vár.

 Az UTS világán kívül élők egy része, köztük főszereplőink, a Győzelem névre keresztelt űrhajó legénysége is űrszemét begyűjtéséből tengetik életüket. Miközben versenytársaikat kicselezve lecsapnak egy újabb roncsdarabra, rájuk mosolyog a szerencse, és megtalálják a Dorothy nevű kislányt, akit az UTS és a Fekete Rókák nevű terrorszervezet is nagy erőkkel keres. A körözés szerint ő egy rendkívül veszélyes humanoid robot, melyben hidrogénbombát rejtettek el. Hőseink (Tigris Park, Jang kapitány, Tae-ho és Bubs robot) először tőkét akarnak kovácsolni az ölükbe pottyant kis androidból, de hamarosan ráébrednek, hogy sokkal több forog kockán a megélhetési gondjaiknál.



Véleményem:

Igazán szórakoztató film, tökéletes kikapcsolódást nyújtott számomra. Néhol jót nevettem rajta, máskor megkönnyeztem, és sokszor majd kiugrott a szívem a helyéről az izgalmas fordulatok láttán. Ritkán nézek sci-fit, inkább a romantikus műfajt kedvelem, így számomra nem tűnt klisésnek. Elképzelhető azonban, hogy az űrhajós filmek szerelmesei nem fogják ennyire lebilincselőnek találni. Az biztos, hogy engem lenyűgözött. Talán 1-2 olyan momentum akadt az akciójelenetek során, amit hitelesség szempontjából megkérdőjeleztem, de könnyedén átsiklottam felette, annyira lekötött a sztori. 

A kalandon és a látványvilágon túl mélyen megérintett, amikor feltárult a szereplők múltja, és kiderült, ki milyen keresztet cipel. Felemelő volt látni, ahogy az események hatására a legénység tagjai közt sokkal szorosabb bajtársi kötelék alakult ki. Egy csöppnyi szeretet kovászként hatott rájuk, és a kezdetben oly elkeseredett és széthúzó társaság lassan családias jelleget öltött. Ettől súlyt kapott, és igazán drámaivá vált az egész történet. A végkifejlet kifejezetten tetszett, nagyon pozitív hatást keltett bennem.

Bátran ajánlom azoknak, akik egy szórakoztató és látványos sci-fit szeretnének megnézni!

Elérhető a Netflixen magyar felirattal.

Trailer: 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése