2022. január 16., vasárnap

Szinglik pokla


Szinglik pokla




Dél-koreai romantikus valóságshow-vetélkedő, 2021
Epizódok száma: 8

Netflixes fülszöveg:

Ismerkedni kész szinglik keresik a szerelmet egy lakatlan szigeten, ahonnan csak úgy szökhetnek meg egy paradicsomi romantikus éjszakára, ha párt találnak maguknak.

A celebek, Hong Jin Kyung, Lee Da Hee, Kyuhyun és Hanhae kommentálják az izgalmas randizós vetélkedő eseményeit.

Szereplők: Kim Hyeon Joong, Choi Si Hun, Oh Jin Taek, Kim Jun Sik, Moon Se Hoon, Cha Hyun Seung, Kim Su Min, Seong Min Ji, Kang So Yeon, An Yea Won, Shin Ji Yeon, Song Ji A

Alkotók: Kim Jae Won, Kim Na Hyun


A teljes szereplőgárda

Elöljáróban: 

Sosem gondoltam volna, hogy valóságshow-ról fogok írni. Nem terveztem, és tisztában vagyok vele, hogy guilty pleasure kategória. Könnyen elképzelhető, hogy lesznek, aki pálcát törnek felettem miatta. Vállalom a kockázatot, mert ez a műsor nekem nagyon tetszett, úgy érzem, hogy megérdemel egy kis figyelmet.

Én is úgy lettem rá kíváncsi, hogy rögtön egymás után két pozitív ajánlót is olvastam róla. Gondoltam, utánajárok, hogy mi ez a felhajtás körülötte, és a legnagyobb meglepetésemre ott ragadtam.

Véleményem:

Ez a műsor elképesztően aranyos, simán felér egy romantikus doramával. Bár az első képsorok azt sugallják, hogy a kigyúrt testek lesznek a középpontban, már a bemutatkozások során érezni lehet, hogy egy üdítő koreai alkotást fogunk látni, ahol a szereplők nemcsak gyönyörűek, hanem kedvesek és udvariasak is egymással. Az előzékeny viselkedésük és a szégyenlősségük azonnal szimpatikussá válik, könnyű őket megszeretni. Ahogy közelebbről megismerjük a játékosokat, egyre több az őszinte és megható megnyilatkozás, és sűrűsödnek mókás jelenetek is. Ehhez aktívan hozzájárulnak a kommentátorok, akik utólag egy stúdióból értékelik az eseményeket. Cukiság a köbön, amit művelnek. Rendkívül élveztem a bejelentkezéseiket. A műsor elbűvölő házigazdáit legalább annyira megszerettem, mint a játékosokat.



A kommentátorok:
Jung Han Hae, ismertebb nevén Hanhae, 31 éves dél-koreai rapper és énekes. A Phantom hip-hop fiúegyüttes korábbi tagja.
Hong Jin Kyung, 44 éves dél-koreai vállalkozó, modell, műsorvezető, komikus és színésznő.
Lee Da Hee, 36 éves dél-koreai modell és színésznő.
Cho Kyu Hyun, más néven Kyuhyun, 33 éves dél-koreai énekes, zenés színházi színész és televíziós műsorvezető. A Super Junior fiúcsoport új tagjaként 2006 májusában debütált.

A játék szabályai egyszerűek. Két helyszínen játszódik: Saseungbongdo szigetén, ez az úgynevezett Pokol, és egy luxusszállodában, ami a Paradicsom. Ide csak azok juthatnak, akik a nap végére párt alkotnak. A résztvevők együtt főznek, sportolnak, különböző ügyességi vetélkedőkön vesznek részt, viszont a foglalkozásukról és az életkorukról nem beszélhetnek. A nap végén titkos szavazatok formájában leadják a voksukat arra a személyre, akivel együtt szeretnének egy romantikus estét eltölteni a Paradicsomban. Amennyiben a szavazatok egybeesnek, máris elrepítik őket a luxuskörülmények közé, ahol királyi bánásmódban részesülnek. Az én szememben a sziget is földi paradicsomnak tűnt, de azért megértettem, hogy a szereplők visszavágytak a szállodába, ahol mennyei fogásokkal és italokkal, pezsgőfürdővel, masszázzsal stb. kényeztették őket. A Paradicsomba visszatérni azonban nem volt könnyű, mert a szabályok meglepő módon változtak, és jól feladták a leckét a szereplőknek.


A fiúk kezdőcsapata: Kim Hyeon Joong, Oh Jin Taek, Kim Jun Sik, Choi Si Hun,  Moon Se Hoon.

Mindjárt az első epizódban szerepet kap egy fontos koreai kifejezés, az oppa, aminek a jelentésével nem árt tisztában lenni. Ez egy kedveskedő és egyben tiszteletet kifejező megszólítás, amit lányok, nők használnak a náluk kicsivel idősebb fiúkra, férfiakra (max.10 év korkülönbség). Elsősorban a bátyjukat, közeli barátjukat és a kedvesüket nevezik oppának, de a sztároknak is kijár. (A koreaiak sokat adnak az illemre. Egyszer láttam egy interjút, ahol az idol kedvesen, de határozottan utalt rá, hogy nem volt igazán udvarias a kérdező fiatal lány részéről az oppa nélkül a keresztnevén szólítani őt.)

Az egyes részek vége mindig olyan izgalmas, hogy egyből kapcsoltam a folytatásra, ha meg nem tehettem, akkor tűkön ülve vártam, hogy mikor lesz megint egy kis szabadidőm. Szerencsére már mind a 8 rész elérhető, nem kell egy hetes várakozással számolni.

Nem csodálkozom azon, hogy világszerte hódít. Jelenleg 4. a Netflix globális toplistáján a nem angol nyelvű TV műsorok közt, Dél-Koreában pedig a 2 helyen áll. A résztvevők Instagram követőinek száma is napról-napra növekszik. Valószínűleg busásan megtérül nekik, hogy jelentkeztek a játékra, de meg is érdemlik. Igazán remek szórakozást nyújtottak! Jó volt nekik szurkolni, velük együtt izgulni, és a látványukban gyönyörködni. Kellően szexi, hiszen ez a műsor mégiscsak a vágyálmainkat célozza meg. Viszont az is elmondható, hogy magán hordozza a jellegzetes koreai finomságot: semmi közönséges vagy durva nincs benne. Nem véletlenül kapott a Netflixen 7+ besorolást. Aranyos, érzelmes és izgalmas, kellemes kikapcsolódást nyújt.

A lányok kezdőcsapata: Shin Ji Yeon, Kang So Yeon, An Yea Won, Song Ji A

A kedvencem a lányok közül a bájos Shin Ji Yeon volt, de a talpraesett Kang So Yeon-t és barátságos An Yea Won-t is szimpatikusnak éreztem. A fiúk közül elsőnek Kim Hyeon Joong tetszett a legjobban, de később mindinkább Moon Se Hoon-nak drukkoltam. Megkapó volt a kitartása. Choi Si Hun-t aranyosnak találtam, Oh Jin Taek pedig kinézettre végig Magnusra emlékeztetett Cassandra Clare Árnyvadász sorozataiból. A műsor felénél csatlakozott új szereplők nem nagyon kerültek közel hozzám.

Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e 2. évad. (Minimális spoiler! Az egyetlen szomorúságom, hogy a vége összecsapott lett. Igazából olyan érzésem volt, mintha durván levágták volna az utolsó perceket. A végső párok elhagyták a szigetet, a többiek meg ott maradtak a tengerparton, és ennyi, vége. Bár a lényegi rész lezárult, vártam, hogy kapcsolják a stúdiót, a kommentátorok elköszönését, de hiába. Ezt nem tudtam hova tenni, hiányzott a keret, a normális lezárás. Arról nem is beszélve, hogy nem volt eredményhirdetés. Mindez talán arra utal, hogy lesz folytatás, de akkor is mondhattak volna legalább annyit, hogy: „Köszönjük az eddigi figyelmet! Viszlát később!” Ha meg ennyi volt, akkor egyáltalán nem értem, hogy miért ilyen kurta-furcsa a befejezés. Tényleg két perc műsoridővel kellett spórolni? Mindenesetre ez az összhatást nem rontja el, viszont egy pici szépséghiba. Minimális spoiler vége!)

Elérhető a Netflixen magyar felirattal.

Azoknak feltétlenül ajánlom, akik szeretik a romantikus műsorokat!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése