2023. december 2., szombat

VAV EUROPE TOUR 2023 – BUDAPEST (2023.11.26.)

 

VAV EUROPE TOUR 2023 – BUDAPEST (2023.11.26.)


Jacob, Ayno, Lou, Ace, St.Van és Ziu https://twitter.com/VAV_official/status/1728895662551715987/photo/1


Hálatelt szívvel gondolok vissza életem első K-pop koncertjére, a *VAV 2023-as európai turnéjának utolsó fellépésére. Fantasztikus volt, imádtam minden percét!

A srácok frenetikus hangulatot teremtettek a Barba Negrában, és az feltette az i-re a pontot, hogy megoszthattam az örömöm olyan rajongókkal, akik szintén nagyra értékelték ezt az élményt.



Thrilla Killa részlet, Várhegyi Anna videója

Attól a pillanattól kezdve, hogy dél-koreai sorozatokat kezdtem nézni, elemi erővel igézett meg ez a műfaj. Gyakorlatilag évek óta a K-pop bűvöletében élek, napi rendszerességgel hallgatom. Nem titok, hogy sok dél-koreai fiúbandáért rajongok, de legnagyobb kedvencem mindig az ASTRO volt. Szomorú módon pont Moonbin halála billentett ki kényelmes, bár halovány komfortzónámból. 2023. április 19. óta nőtt bennem az igény, hogy felvegyem a kapcsolatot azokkal, akiket hasonló módon mágnesként vonz ez a világ, és akik átérzik mindazt az örömöt és szomorúságot, ami hozzá kapcsolódik. Akkor döbbentem rá, hogy nem csak fotelből lehet nézni a K-pop koncerteket, és még csak Dél-Koreába sem kell utazni értük! Egyszerűen tájékozódni kell egy kicsit, és két kézzel megragadni az élő koncert lehetőségét, amíg az adott. 

A jegyvásárlás előtt voltak kétségeim, mert már nem vagyok tini, de őszintén örülök, hogy a korom nem tartott vissza, és belevágtam ebbe a szuper kalandba. Találtam rokonlelkeket! A helyszínen végre személyesen is megismerhettem Perlaki Nórát, Péter Olga Anettet és Várhegyi Annát, akikkel hónapokon keresztül közösen vártuk a VAV budapesti buliját. Jól éreztem magam a társaságukban, egyedül valószínűleg nem lett volna ugyanaz az élmény. (Ezúton is köszönöm nekik a felvételeket!)


A három grácia, Péter Olga Anett fotója

Nos, ahogy a bevezetőben írtam, engem elsősorban a K-pop iránti rajongás csábított a koncertre, de az utóbbi időben rendszeresen hallgattam a VAV dalait, és megszerettem őket. Nagy örömmel töltött el, hogy csak a ráadásban találkoztam olyan dallal, amit még nem ismertem, és a régi slágereik közül pont a kedvenceimet választották. Így élőben hallhattam az ABC-t és a Flowert is!

Dicséret illeti a szervezőket, amiért gondoskodtak profi koreai-magyar tolmácsról! A dalok közti szünetekben a srácok megörvendeztettek minket azzal, hogy magyar szavakat is fűztek a mondandójukba. A „köszönöm” és a „szeretlek” nem okozott meglepetést, viszont említették a tokaji bort és, hogy ízlett nekik a gulyás. Azt is elmesélték, hogy másnapra még terveznek budapesti városnézést. Remélem, hogy őket is éppen úgy lenyűgözte a főváros látványa, mint pár héttel korábban a SEVENTEEN nálunk forgató tagjait!


Amikor elhangzik magyarul, hogy szeretlek, Péter Olga Anett videója


Az viszont meglepett, hogy angol dalokkal is készültek. Tekintettel az európai helyszínre, előadták a One Direction One Thing c. dalát és a Coldplay A Sky Full Of Star című számát. Mindkét produkciót hangos tetszésnyilvánítás kísérte. 


One Thing a VAV előadásában, Péter Olga Anett videója


Érdekes fénypontja volt a műsornak, amikor a fiúk felhívtak hat rajongót a színpadra, akik külön szerenádban részesültek, és ennek keretében elhangzott egy megható születésnapi köszöntés is, amelynek végén az ünnepelt melegen átölelte Ziut. 


Szülinapi köszöntés, Perlaki Nóra videója


A VAV az utóbbi években erőteljesen koncentrált a spanyol nyelvű rajongók meghódítására, és sikeresen ötvözte a K-popot a latin dallamokkal. Ez számomra kezdeteben kicsit furcsának hatott, de mire a koncert elérkezett, már nagyon vártam ezeket a dalokat. A Senorita és a Designer előadása is lenyűgözött. Sajnos hosszabb videókat nem enged a program feltölteni, de talán az apró részletekből is érződik a nagyszerű hangulat.



Give me more részlet, Péter Olga Anett felvétele


Eddig is biztosra vettem, hogy egy K-pop koncert csak magával ragadó lehet, de most már tapasztalatból mondom, hogy szenzációs élmény! A koreográfia rendkívül látványos, energiával átitatott és szexi, az idolok nagyon cukik és szemet gyönyörködtetőek, ráadásul mindehhez klassz zene társul. Nem csoda, hogy a közönség szíve adrenalintól és hálától telve dübörög. Ha belegondolok, hogy ezek a srácok éveken keresztül keményen gyakoroltak, hogy színpadra léphessenek, és végig a közönség szórakoztatását tekintették elsődleges céljuknak, még jobban értékelem a produkciójukat. Voltam pár nagyszerű koncerten életemben, közéjük sorolom pl. Bon Jovi, a Muse, az Imagine Dragons és Ed Sheeran fellépéseit, de ezeknél a világhírű előadóknál nem érintett meg a háttérvilág, nem volt jelen olyan erős érzelmi kötődés, amely a K-pop esetében a doramákhoz és a kedvenc idol színészeimhez fűz, és amit akarattal sem tudnék figyelmen kívül hagyni.


A búcsú, Perlaki Nóra videója

Már alig várom a következő K-pop koncertet! Szerencsére nincs is olyan messze! A jelek szerint emelkedik a K-pop csillaga hazánkban. 2024 első negyedében két csapat érkezik hozzánk Dél-Koreából. Azt már biztosan tudjuk, január 21-én az MCND lép fel a Dürer Kertben és március 17-én a The Rose ad koncert a Budapest Sportarénában. Mindenkit biztatok, aki kedveli a műfajt, hogy éljen a lehetőséggel, mert rendkívüli élményben lesz része!


https://twitter.com/VAV_official/status/1729395462355239312/photo/2

Szeretettel várom vissza a VAV csapatát is! Köszönöm nekik ezt a csodálatos bulit, és azt kívánom, hogy találják meg az egyensúlyt a munka és a magánélet között, hogy még sok ilyen szuper koncertet adhassanak!

Végezetül szeretnék köszönetet mondani a férjemnek, aki zokszó nélkül vállalta az öt és fél órás vezetést, mert tömegközlekedéssel nem tudtam volna éjjel megoldani a hazajutást. Ő jól tudja, milyen fontos számomra a K-pop, és hálás vagyok a támogatásáért. Cserébe ugyanúgy számíthat rám, valahányszor Metallica és egyéb rockkoncertekre megy. 



*Rövid információ a VAV-ról:

A VAV /Very Awesome Voice (브이에이브이) egy hattagú K-pop fiúbanda Dél-Koreából, amelyet 2015-ben alapított az A Team Entertainment. Debütáló lemezük, az Under The Moonlight 2015. november 2-án jelent meg, és azóta hat másik albumot, valamint néhány kislemezt adtak ki. A legújabb albumuk, a Subcönscióus egészen friss, idén júniusban jött ki. A megjelenését bő két éves szünet előzte meg, mely alatt a tagok egy része letudta a kötelező katonai szolgálatot.

A csapat jelenlegi felállása (St.Van, Ace, Ayno, Jacob, Lou, Ziu) több tagcsere után alakult ki. Xiao, Zehan, Gyeoul és Baron a régebbi tagok. A rajongótábornak a Vampz nevet adták, tekintettel az első videóklipjük vámpíros-vérfarkasos tartalmára.  

A VAV sikere számokban: 2018-ban 40 millió megtekintést értek el a Senoritával, 2019-ben 35 milliót a Give Me More-ral, szintén 2019-ben 30 milliót a Thrilla Killa-val, és a legújabb zenei videójuk, a Designer pedig kevesebb, mint 3 hónap alatt érte el a 16 milliós nézettséget.

A VAV a világjárvány előtt világszerte sikeres koncertkörutakat tett Észak-Amerikában, Dél-Amerikában, Ázsiában és Európában. Magyarországon is jártak már két alkalommal, először 2018-ban, majd 2019-ben.

Weboldaluk: ITT

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése