2018. november 14., szerda

A Galaktikus Fanklub születésének története


A Galaktikus Fanklub születésének története


A GF első borítóképe, Aux Eliza munkája



2016. nov.14-én, On Sai születésnapján kezdte meg a működését a Galaktikus Fanklub. Ez alkalomból készítettem egy kis visszatekintést.

Minden az Apa, randizhatok egy lovaggal? című könyvvel kezdődött. Nem lehetek érte eléggé hálás Flóra barátnőmnek, hogy a kezembe nyomta. Bizony, egy kölcsönpéldánnyal indult a rajongás, és onnantól már nem volt megállás On Sai összes művéig. Mindegyik lebilincselő, de a mai napig a lovagos könyv a kedvencem. (Ebbe kicsit az is belejátszik, hogy a másik kedvenc olvasmányom On Saitól még befejezetlen. Óriási előnye a lovagos regénynek, hogy tökéletesen lezárt és gyönyörű a befejezése, az a fajta, amelyet mosollyal az arcán tesz le az ember.)




Talán azért lettem ennyire fogékony On Sai mágiájára, mert kislányként szerettem nagymamám vén diófáján olvasni. Ki tudja? Az viszont biztos, hogy rendkívül jókat kacagtam a lovagos könyv olvasása közben, máskor meg a körmöm rágtam izgalmamban, a romantikus jelenetektől pedig egyenesen olvadoztam. Szeretem a váltott szemszögeket, itt egyből három is akadt. Tetszett a budapesti helyszín, a magyarok idegen szemmel történő bemutatása, a Mondocon szerepeltetése, a humorba ágyazott társadalomkritika, a két világ találkozásából adódó vicces helyzetek. A legjobban viszont Kósza lovag karaktere ragadott meg! Szerintem On Sai nagyon penge lehetett bájitaltanból, mert a tökéletes álomlovag receptjét nagyszerű érzékkel keverte ki. Kósza pimasz és jóképű, ugyanakkor talpig becsületes és jószívű. Hősies, bátor lovag és hű barát. Tiszta szívvel keresi az utat, amelyen járnia kell és nem fél az áldozathozataltól. Csak úgy sugárzik belőle a fiatalokra jellemző tettvágy és szenvedély. Nem gondoltam volna, hogy ennyire elvarázsol, de többszöri olvasás után sem szűnik a varázsa. Szerintem Aux Elizával együtt én is elmondhatom, hogy On Sai Kósza lovag karakterével vett meg kilóra, hiszen a lovagos könyv olvasása után a kedvenc kortárs magyar írómmá vált. Az On Sai rajongói oldal megalakulása innen azonban még nagyon messze volt.




Akkoriban Flórával a HunClave – Magyar Árnyvadászok csoport adminisztrátorai voltunk. Belekapaszkodtunk abba a pici részletbe, hogy On Sai lovagos könyvében az egyik szereplő árnyvadász-nyakláncot viselt, és meghívtuk az írónőt a tavaszi könyvfesztiválos találkozónkra. A fiam még most is nevetve emlegeti, mennyit rágódtam az első e-mail megfogalmazásán, a megszólítástól kezdve az utolsó mondatig. Valóságos családi kupaktanács kerekedett belőle. Mindenesetre jól sült el a dolog, mert On Sai örömmel elfogadta a meghívást. Szerintem ez az esemény a HunClave életének egyik fénypontja volt! 


On Sai 2016-ban, az Árnyvadász-találkozón

Ekkor találkoztam először On Saijal, és a találkozó után lehetőségem nyílt beszélgetni vele. Rendkívül szimpatikus személyiségnek találtam, és örültem, hogy a későbbiekben is kapcsolatban maradtunk. Tanácsaival és vigasztalásával átsegített egy szomorú és nehéz időszakon, amikor távoztam az árnyvadász csoport vezetőségéből. Ezután már nemcsak íróként tartottam nagyra, hanem emberileg is felnéztem rá, és szöget ütött a fejembe a gondolat, hogy ha a külföldi íróknak van a Facebookon magyar rajongói csoportjuk, akkor ő is megérdemelné. Egyetértek Böszörményi Gyula molyos véleményével, On Sai zseniális író, ha külföldön születik, világhírű lehetne. Ahogy rajta kívül még sok más, rendkívül tehetséges magyar író, köztük Böszörményi Gyula is. :) 

A rajongói oldal létrehozásának gondolata akkor kezdett szárba szökkenni, amikor On Sai megemlítette, hogy  szívesen töltene fel az oldalán több idézetes posztot, ha az ideje engedné. Napi idézetes bejegyzések készítésében nekem nagy gyakorlatom volt, így kezdett el körvonalazódni bennem a Galaktikus Fanklub alapja. Az arculat kialakításában Aux Eliza segített, ő készítette az első borítóképet, de a bejegyzéseket sokáig egyedül írtam. 

2016.nov.14-én, On Sai születésnapján készült az első poszt. Rettentően izgultam, hogy mit fog hozzá szólni, de szerencsére nagy örömmel fogadta a kezdeményezést! Megosztotta több fórumon, így hamar elterjedt a híre. A napi idézetek mellett érdekességekkel is készültem. Ezek egy részét régi interjúkból gyűjtöttem ki, de volt olyan is, amit maga On Sai osztott meg velem. Az oldal hamar népszerűvé vált, és egyre több pozitív visszajelzést kaptam. A család, a munka és a Vörös Pöttyös csoportokban végzett szabadidős tevékenységem mellett így vált a Galaktikus Fanklub életem egyik meghatározó részévé. 


A GF első posztja

 
Az első fordulópont 2017. áprilisában következett, amikor a könyvfesztiválon tartott író-olvasó találkozón On Sai felajánlotta, hogy a Galaktikus Fanklub tevékenyégét a saját írói oldalán folytassam, megkülönböztetett bejegyzés keretében. Ez rendkívüli megtiszteltetés volt számomra, de kicsit aggasztott is a felelősség. Kisebb bakik kezdetben előfordultak, de alapvetően jól sikerült a váltás, és úgy érzem, hogy On Sai olvasóközönsége gyorsan megkedvelte a GF bejegyzéseit. Igyekeztem figyelni rá, hogy a lovagos könyv mellett a másik két sorozat, a Calderon és a Szivárgó sötétség is egyforma teret kapjon, és a novellákra is szántam heti egy napot. 



On Sai és Eliza, Könyvhét 2018


2017 nyarán nagy boldogság ért, amikor Eliza hivatalosan is csatlakozott a Galaktikus Fanklubhoz, kicsivel később pedig Flórával bővült a csapat. Ezzel egy titkos vágyam teljesült, hiszen mindketten hozzájárultak a GF megalakulásához. Ősszel a Vörös Pöttyös csoportok adminjai közül még ketten jelentkeztek. Sára és Alexa profi módon és óriási lelkesedéssel vetették bele magukat a munkába, ennek köszönhetően teljesen felfrissült a tartalom, ráadásul megtapasztaltuk, hogy sokkal jobb csapatban dolgozni! Az első évfordulót tehát már öten ünnepeltük.


On Sai és Alexa,  Könyvfesztivál 2016


2018-ban Annával, On Sai lányával tovább folytatódott a csapat bővülése. Mióta jelen van, sokkal kreatívabbak lettek a bevezető szövegeink. Az utolsó fecske, vagyis Attila idén tavasszal érkezett, ő is fiatalos lendületet és technikai újítást hozott. Így most már egy lovagra is számíthatunk.


On Sai és Attila, Olvasás éjszakája 2018, Kép: Róbert Katalin

Jelenleg tehát heten vagyunk, mint a gonoszok, de cseppet sem vérszomjas a társaság. Inkább jókedvű és tettre kész. Legutóbbi újdonságunk az On Sai meme bevezetése, amellyel elsősorban a fiatal olvasói réteg számára akartunk kedvezni. Terveink közt szerepel a hétvégi GF Extra bevezetése, valamint egy új GF-találkozó megszervezése. 

Nagyon várjuk On Sai következő írásainak megjelenését, és reménykedünk, hogy egy szép napon film is készül belőlük, már csak azért is, mert jóval könnyebbé tenné a megfelelő képes posztok elkészítését! ;) 

Ötleteket szeretettel várunk, nyitottak vagyunk az olvasói véleményekre, javaslatokra. Keressetek bennünket bátran On Sai FB oldalán! :) 


Balról jobbra: Flóra, Anna, On Sai, Manni, Sára, Könyvfesztivál 2018


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése