2020. április 16., csütörtök

Anita Boza: Édes borzongás



Anita Boza: Édes borzongás



Fülszöveg:

Miranda Jones, a San Franciscó-i rendőrség viselkedéselemzője szomorú hírt kap szülővárosából, Quincyből: kedvenc unokabátyja bűntény áldozata lett.
Miranda hazautazik a temetésre, bár a háta közepére se kívánja a találkozást az exével, Cody McKlainnel, az álmos kisváros seriffjével, akivel annak idején nagyon csúnyán szakítottak. Amíg Quincy lakói a karácsonyi ünnepekre készülődnek, Cody a tettes nyomába ered, és megkéri Mirandát, hogy segítsen neki a nyomozásban. Az egykori szerelmesek kénytelenek együtt dolgozni, és félretenni múltbéli sérelmeiket, ha el akarják kapni az elkövetőt. Miközben egyre több titok kerül napvilágra az ügy gyanúsítottjaival kapcsolatban, Miranda és Cody között felforrósodik a hangulat. A hideg, havas téli éjszakák árnyai között ott leselkedik valahol a gyilkos, de Miranda szívére legalább ekkora veszélyt jelent Cody újbóli közeledése is. Egy hajdanvolt szerelem, ami örökre elmúlt… vagy talán mégsem?

Véleményem:

Az Édes borzongás tökéletesen kikapcsolt ebben a kicsit nyomasztó, vírusos időszakban. Szeretem a szerző romantikus-erotikus novelláit, és ez a romantikus krimi hozta az azokban megszokott hangulatot, a varázslatos humort és a perzselő szenvedélyt.
Tulajdonképpen hangsúlyosabb benne a szerelmi szál, talán ennek köszönhető, hogy le sem tudtam tenni. A stílusa gördülékeny, a szereplői szerethetőek, valahogy élő az egész történet. Az ember könnyedén bele tudja élni magát, mintha részese lenne az eseményeknek a tipikus amerikai kisvárosban, karácsony közeledtén.

A történetről:

A regény főszereplői Miranda és Cody, akiket valaha csodálatos szerelem fűzött össze, ám egy végzetes hiba messzire sodorta egymástól. Mellbe vágja őket a viszontlátás, amikor tíz év elteltével újból találkoznak egy gyilkossági ügynek köszönhetően. Az egykori szerelem emléke mindkettőjükben elevenen él, és még mindig hordozzák a szakítás sebeit, ezért a közös nyomozás embert próbáló helyzetet teremt számukra. A köztük feszülő láthatatlan kötél hálójában vergődnek, vágy és elutasítás között.

Miranda kedves, segítőkész nő és remek viselkedéselemző, de rettentően bizalmatlan ex-barátjával szemben, és menekül a saját érzelmei elől. Cody lelkiismeretes és jószívű seriff, aki élvezi Quincy lakosainak bizalmát, és kapva a kap az esélyen, amikor a sors újból az útjába sodorja élete nagy szerelmét, Mirandát. Ám a nő szívét nem könnyű visszahódítani, hiába érezhető köztük még mindig elemi erejű vonzódás. Nekem nagyon tetszett, ahogy lassan felülkerekedtek a múlt árnyain, és ismét közel kerültek egymáshoz. Szomorú lett volna, ha megint veszni hagyják ezt az erős, igazán nem mindennapi vonzalmat, amely kevés párnak adatik meg. A pattogó szikrák mellett fontos szerepet kap a megbocsátás, és nem fog csalódni az sem, aki forró, de ízlésesen megfogalmazott szerelmi jelenetekre vágyik. Ráadásul a romantikus részeket jó néhány cuki jelenet tarkította, sokszor hangosan nevettem olvasás közben.

A mellékszereplők közül Miranda apukája lett a kedvencem. Nagyon jó fej az öreg, már az első Harry Potteres utalásnál a szívembe zártam. Az írónő lelkes állatvédő, az aranyos kutyák és cicák elmaradhatatlan szereplői a történeteinek, és ez itt is megmutatkozott.

Hazudnék, ha azt állítanám, hogy a krimi a kedvenc zsánerem, viszont romantikával fűszerezve kifejezetten élveztem. Nem rágtam le a körmömet olvasás közben, de érdekesnek találtam a nyomozást. Ahogy haladt előre a történet, egyre kíváncsibb lettem, ki lehet a tettes. Valódi emberi sorsok tárultak fel a regény lapjain és az írónő érintett komoly témákat is, mint például a gyermektelenség, családon belüli erőszak, vagy a kirekesztettség érzése. Nem mélyedt nagyon bele, hiszen ez egy szórakoztató regény, de a gondolatébresztő sorokat szépen beleszőtte a történetbe.




Kedvcsináló idézetek:

„– Itt van – mondta halkan apám.
– Kicsoda? – meredtem rá, bár lelkem mélyén pontosan tudtam, kire érti. A szívverésem meglódult, a gyomrom tótágast állt, az idefelé elfogyasztott csokoládé édes íze megkeseredett a számban.
– Hát… „Tudjukki” – forgatta meg a szemét.”

Egy sóhajjal kivettem a csomagtartóból a feszítővasat, és visszaballagtam a kukához.
– Kuporodj le! – utasítottam. – Megpróbálom kinyitni.
– A kezeddel?
– Nem, a farkammal. – Ahogy kimondtam, már meg is bántam. Miranda nem egy lány, akivel flörtölnöm vagy szellemeskednem kell. Ő az exem, akitől csúnyán váltam el. Nagyon csúnyán.
– Videózz közben, és tedd fel a netre! – vihogott. – Ha nem lett kisebb a szakításunk óta, rekord nézettséged lesz.”

„– Miranda, adok neked egy tanácsot, mert látom, hogy napok óta rágódsz valamin – kezdte. – Bármilyen döntés visszafordítható, hisz a tiéd. A döntéseink visznek előre minket, de az sehol sincs kőbe vésve, hogy ne lehetne bárhonnan visszafordulni. Bárhonnan, érted? És ha bizonytalan vagy a döntéseiddel kapcsolatban… hallgass a megérzéseidre! – Apám elmosolyodott. – Ez akkor tulajdonképpen két tanács volt.”

Amikor kiértünk a kórteremből, odafordultam hozzá.
– Nagyon fáj? – kérdeztem. A szeme melletti bőr lilás színben játszott, a szája sarkán hasadás. A tudat, hogy akár el is veszíthettem volna, rémisztő volt.
– Semmi olyan, amit egy kis szex ne hozhatna helyre – vigyorodott el, majd felszisszent, és az ajkához kapott.
– Kár. Nagyon sajnálom, hogy nem csapta le legalább az egyik füledet! – sziszegtem, majd sarkon fordultam, és elindultam kifelé.”

Értékelés: 

5/4,5 csillag (Fél csillagot kénytelen vagyok levonni Miranda egyik lépése miatt, de szerencsére nem esett óriási túlzásba, így még szerethető karakter maradt.)

Összegezve:

Öröm volt olvasni, kellemes kikapcsolódást nyújtott. A romantikus-erotikus olvasmányok kedvelőinek bátran ajánlom!




A regény most rendkívül kedvező, 1000 Ft alatti áron beszerezhető:


A kötetet hálásan köszönöm az írónőnek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése